Série 10 černobílých fotografií na barytovém papíře; nalezený motiv, knižní objekt
Nalezený objekt, kniha (30x45x4 cm)Pokus o znovunalezení skutečnosti II. 01 – čb fotografie na barytovém papíře, 60×80 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 02 – čb fotografie na barytovém papíře, 60×46 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 03 – čb fotografie na barytovém papíře, 70×68.5cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 04 – čb fotografie na barytovém papíře, 37×23 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 05 – čb fotografie na barytovém papíře, 70×42 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 06 – čb fotografie na barytovém papíře, 60×37 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 07 – čb fotografie na barytovém papíře, 80×61 cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 08 – čb fotografie na barytovém papíře, 70×42.5cmPokus o znovunalezení skutečnosti II. 09 – čb fotografie na barytovém papíře, 60×97 cm
Jedná se o cykly fotografií, tisků a objektů. Základní idea je kombinace nalezených vizuálních motivů, které sestavuji do sérií s fotografiemi z vlastního archivu a nově pořízenými snímky. Výsledné kapitoly, jednotlivé série přibližně 5-15ti fotografií, velkoformátových tisků a objektů mají každá vlastní téma. Témata navazují na mou předchozí uměleckou praxi a dají se shrnout pod pojmy „archeologie času, hledání stop budoucnosti v přítomnosti, zkoumání identity prostředí, zpochybňování estetické role fotografie a zároveň vytváření nových významů nečekanými vztahy jednotlivých snímků“.
Každá ze sérií vychází z jednoho nalezeného záběru či objektu, který se pomocí dalších fotografií snažím „znovunalézt, znovupojmenovat, redefinovat v aktuálním čase a místě“. Pokouším se znovunalézt nikoliv skutečnost, kterou původní motiv reprezentuje, ale vizuálně analyzovat základní prvky motivu jako důkazy toho, že skutečnost je obrazy reprezentována vždy nově v závislosti na proměně kontextu. Nechávám na divákovi, jakým způsobem propojí vnitřní vazby mezi jednotlivými předloženými „důkazy“ a ve výsledku je vztáhne k původnímu motivu. Myšlenkové mapy vyplývající z navržených vztahů (následná syntéza) tak vycházejí z individuální i kolektivní zkušenosti. Fotografie je tedy představena zčásti jako doklad existence vnějšího světa, zčásti jako spouštěč asociací divákovy paměti.
Instalace
Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014Ship, Ship, Slip and Drip (s Williamem Huntem), pohled do instalace, galerie hunt kastner, Praha, 2014